فتوی نمبر ((۴۷۳)) .
مفتي :
ستر علمي او روحاني شخصيت علامه محقق محمد معين الدين أبوالفضل أفغاني ، کانَ اللهُ له ودَامَت برکاته .
مستفتي :
ډاکټر سعيد أحمد أحمدي / أفغانستان / أرزګان .
شيخ الحديث والتفسير جامع الفنون والعلوم علامه أبوالفضل (حفظه الله) او د بينوا پاڼي مسئول قدرمن ورور خالد هادي صاحب ته السلام عليکم ورحمة الله وبرکاته . ځما پوشتنه داده چي د قيامت په ورځ و مسلمان ته د کومو ګناوو بخښنه په حتمي ډول الله پاک نه کوي ؟ او د کومو ګناوو د قيامت په ورځ د بخشني او نه بخشني ددواړو احتمال د قيامت په ورځ سته ؟ او د کومي ګناه د بخشني امکان د قيامت په ورځ نسته ؟ ستاسي د جواب په هيله .
الجواب و هو الملهم للصواب :
نحمدهونصلي علي رسوله الکريم :
محترمه وروره ! يوه داسي ګناه ده چي د بندګانو تر حقوقو پوري تعلق لري ، لکه د يو چا مال خوړل ، پر يو چا بهتان ويل ، وغيره . دغه نو هغه ګناه ده چي د آخرت په ورځ په حتمي ډول د الله پاک له طرفه نه بخښله کيږي ، او امکان د بخښني يې سته ، هغه پدې ډول چي حقداران پخپله تر خپل حق ورتير سي ، او يا الله پاک دغه حقداران په یوه طريقه سره له ده څخه راضي کړي ، او که دا ډول نسي نو بيا د خدائ له طرفه ددغي ګناه بخښنه و بنده ته نسي کيدلائ .
[قالَ الملا علي القاري الحنفي (رحمه الله رحمة واسعة) في کتابه المرقاة ج۴ ص ۷۶۴ : «و أما الديوان الذي لايترکُ الله منه شيئا فمظالم العباد بينهم القصاص لامحالة ] .
دوهمه هغه ګناه ده چي مسلمان سړئ يې وکړي او ګناه داسي وي چي سړئ نه په کافر کيږي ، او نه د بندګانو تر حقوقو پوري تعلق لري ، دغه ډول ګناه د آخرت په ورځ د بخښني او نه بخښني ددواړو احتمال لري ، او د بخښلو يې خورا ډيري لاري دي ، لکه لمونځ قضا کول ، روژه خوړل وغيره .
دريمه داسي ګناه ده چي د بخښني امکان يې د قيامت په ورځ نسته ، او صاحب ددغي ګناه به العياذ بالله أبدُ الأبد په دوږخ کښي وي . دا ګناه عبارت ده له کفره، شرکه او نفاقِ اعتقادي څخه .
الله (جل جلاله) فرمايي : « إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْمًا عَظِيمًا (النسآء : 48) .
يعني بېشکه الله پاک بخښنه نه کوي ددې چي له ده سره شريک ونيول سي ، او له شرک څخه رالاندي هره ګناه چي وي نو الله پاک د هغې بخښنه کوي و هر هغه چاته چي اراده د بخښي ورته وکړي ،يعني چي دبنده ترحق پوري تعلق نلري، او هر څوک چي له الله پاک سره شريک ونيسي نو په تحقيق سره افتراء او اختراع وکړه ده د ګناه ډيري غټي (یعني دداسي غټی ګناه فعل يې وکړ چي د هغې بخښنه قطعًا نسي کيدلائ) .
پوه سه ! چي له شرک څخه دلته مطلق کفر مراد دئ ، عام له دې که شرکي کفر وي (لکه کفر د هندواڼو يا د مکې د مشرکانو ) او که غير شرکي کفر وي (لکه د يهودو او نصاراوو) او که نفاقي کفر وي .
والسلام ومن الله التوفيق .